És un model d’intervenció que pretén treballar les dificultats acadèmiques, transmetre estratègies d’aprenentatge i potenciar la capacitat de treball autònom i organitzat.
Va dirigit a infants i adolescents amb dificultats d’aprenentatge i/o manca d’estratègies i hàbits d’estudi.
Per tal d’orientar-se en el procés reeducatiu, es realitza una avaluació psicopedagògica a partir de diversos tests o proves que ens ajuden a conèixer les necessitats educatives de cada infant o adolescent.
Estratègies d'intervenció
Estratègies cognitives Estratègies d'organització Estratègies de superació
personal
Lectoescriptura: Tècniques d'estudi: Autonomia:
- Velicitat lectora - Lectura - Aprendre a treballar de
- Comprensió lectora - Subratllat manera autònoma,
- Expressió escrita - Comprendre incrementant la seguretat
- Extressió oral - Esquema personal i la confiança amb
- Ortografia - Resum les seves capacitats.
Aprendre a ser responsable.
Atenció i concentració Organització i Motivació:
planificació:
- Atenció visual - Ús de l'agenda - Despertar interès pels
- Atenció auditiva - Organització del material aprenentatges i els estudis i
escolar aprendre a automotivar-se.
- preparació i planificació dels
exàmens.
- Treball i estudi diari (hàbit
del treball diari)